Exista si o veste buna – consumul si implicarea pe retelele sociale sunt in crestere, deoarece multi oameni sunt lipiti de dispozitivele lor. Datele de la Sprout Social arata o crestere a interactiunilor pe retelele sociale de aproximativ 44 pe zi in, comparativ cu primul trimestru 2020. 

Incepe cu inceputul

In primul rand, este important sa te asiguri ca ai elementele de baza bine puse la punct. Daca esti deja prezent pe retelele sociale, atunci minunat! Vezi mai jos sfaturile noastre si cateva indrumari despre cum sa cultivi implicarea si angajementul consumatorilor fata de afacerea ta.

Daca esti mai putin informat despre modul in care functioneaza o retea sociala sau chiar te intrebi de ce ar trebui sa folosesti social media, atunci acest articol te poate lamuri.

De ce sa folosesti retelele sociale?

  • De ce nu? In Romania sunt peste 10 milioane de utilizatori pe Facebook zilnic, persoane care distribuie, posteaza si dau like mai multor tipuri de continut. 
  • De la a-si fotografia preparatele pana la a lasa recenzii, aprobarea si sustinerea oferite de consumatori pe retelele sociale pot fi cu adevarat puternice. Asadar, daca doresti sa iti dezvolti baza de clienti, retelele sociale iti vor oferi cu siguranta un plus de audienta.

Facebook, Instagram Si Twitter: Cum pot profita la maximum de fiecare platforma?

  • In primul rand, ia in considerare daca merita sa ai un profil de afaceri pe fiecare dintre platformele sociale principale. Ai resursele necesare pentru a gestiona si actualiza regulat toate cele 3 canale? Daca nu, acorda prioritate unuia sau doua, pe baza tipului de continut dorit, al profilului demografic al audientei si al obiectivelor tale de afaceri.
  • Rezerva-ti timp pentru a intelege fiecare platforma si a te adapta continutului in consecinta, folosind limbajul si tonul cel mai potrivit pentru fiecare. Facebook este comun si informativ; foloseste imagini de impact si hashtag-uri pe Instagram; iar pe Twitter fii scurt si la obiect.

 

Distribuie masurile de siguranta luate si dezvolta increderea fata de restaurantul tau

Cand vine vorba de a iesi in oras pentru a manca sau a bea ceva, consumatorii vor cauta lucruri precum angajamentul fata de siguranta si comunitatea locala. Investeste timp pentru a crea relatii puternice cu clientii prin intermediul retelelor sociale, acest lucru te va ajuta sa te asiguri ca afacerea ta va fi luata in considerare prima atunci cand clientii vor dori sa iasa in oras.

In timp ce mentinerea sigurantei si sanatatii atat a ta cat si a echipei sunt extrem de importante, urmatorul pas este sa devii creativ si sa dezvolti un plan puternic de implicare pentru clienti:

  • Arata-le clientilor ca te-ai angajat sa minimizezi raspandirea virusului respectand regulile de curatare si igienizare. Ei trebuie sa vada ca esti pe deplin implicat in mentinerea sigurantei lor.
  • Pentru a respecta masurile de distantare sociala, vei fi nevoit sa rearanjezi mobilierul si sa nu pastrezi capacitatea maxima. Transmite acest lucru ca un mesaj pozitiv, utilizand fotografii si videoclipuri pentru a arata clientilor schimbarile facute in incinta.

Nu uita de aspectul preparatelor

S-ar putea sa concurezi atat pentru cei care doresc livrarea sau ridicarea comenzii, precum si pentru cei care servesc masa in locatie, asa ca asigurarea atractivitatii vizuale a preparatelor, deci atragerea atentiei, este importanta.

  • Consumatorii care opteaza pentru livrare fac acest lucru, de obicei, pentru a experimenta preparate calitative de restaurant acasa, asa ca daca comunici oferta utilizand retelele sociale, asigura-te ca bucatele tale vor arata aparte.
  • Pastreaza un stil propriul - nu este vorba despre a fi ceva ce nu esti ci despre a incerca sa obtiii cele mai bune fotografii posibile. Consulta ghidul nostru de perfectionare a fotografiei culinare. 

Continutul generat de catre utilizator este prietenul tau

Pe masura ce clientii încep sa se intoarca la restaurantul tau, ia in considerare modul in care acestia pot deveni avocații tai pentru a conduce la o crestere mai mare.

  • Recenziile prin intermediul retelelor de socializare ar trebui incurajate si ar putea ajuta cu adevarat la imbunatatirea calitatii serviciilor. Simpla configurare a unei pagini de Facebook ofera posibilitatea clientilor tai fideli sa poata mentiona afacerea ta atunci cand recomanda prietenilor lor locurile lor preferate.
  • De ce nu sa te obisnuiesti saptamanal sa publici recenziile pozitive? S-ar putea sa fii surprins de nivelul de fotografie de calitate pe care unii dintre clientii tai il pot realiza cu propriile lor smartphone-uri. In acest fel, clientii vor fi intariti in mod constant in legatura cu brandul, iar paginile tale de social media vor fi pline de continut excelent. Clientul se va simti special - si vei obtine gratuit fotografii de calitate! Doar asigura-te ca ai mentionat fotograful original si i-ai multumit. 
  • Fii creativ in modul in care folosesti continut generat de utilizatori. De exemplu, daca esti in cautarea unui feedback cu privire la un fel de mancare sau la un meniu nou, de ce sa nu folositi social media? Ar putea fi la fel de usor ca postarea unei fotografii cu legenda „ce parere aveti despre noul preparat?” Clientii fericiti vor fi adesea mult mai vocali decat v-ati astepta daca vi se vor da incurajari.

Intra in conversatie

Daca cineva iti ofera o recenzie excelenta pe oricare dintre paginile tale de pe retelele de socializare, atunci este o idee buna sa-i multumesti. Dureaza doar cateva secunde pentru a-i raspunde si va fi evidentiata recenzia pentru restul publicului.