Nivelul mancarii Streetfood a crescut enorm - fiind recunoscut chiar si de Michelin. De ce a devenit mancarea Streetfood atat de populara si de ce din ce in ce mai multi Chefi isi indreapta atentia catre ea?

Streetfood este o scena in plina ascensiune, importanta sa fiind recunoscuta pana si de Michelin. Acestia au inclus categoria de Street Food in ghidul lor Hong Kong 2016 pentru a prezenta scena culinara locala. Traditii si ingrediente nefamiliare, precum si gustul autentic sunt o sursa majora de inspiratie pentru bucatarii profesionisti. Aromele indraznete sunt transformate in preparate elegante. Un sos de alune devine o crema fina, o empanada rustica devine mai eleganta cu o umplutura de caracatita. 

Mancarea de strada nu are pretentii. Este simpla si directa, si este exact ce cauta consumatorii in ziua de astazi, satui de preparate complicate cu multe componente. Fratii Adria au inteles acest lucru cand au inchis restaurantul molecular ElBulli (cu renume mondial), si au deschis o serie de concepte de restaurant in Barcelona, "Tapasbar TIckets", sau restaurantul mexican elegant Yauarcan. Acestea ofera preparate simple de inalta calitate. 

Folosind arome si ingrediente exotice, mancarea Street food este un fusion in adevaratul sens al cuvantului. Exemplul cel mai bun este Cheful american-coreean David Chang, care a combinat experienta sa de fine dining si cunostintele sale despre mancarurile de strada asiatice. Acesta conduce acum un lant de restaurante in New York, printre care barul cu taitei Momofuku, restaurantul cu stea Michelin Momofuku Ko si cel mai recent, Fuku, un restaurant specializat in sandwich-uri cu pui prajit. Bucataria lui Chang este o intersectie de arome, cu preparate precum crema de oua japoneze cu galbiori, pere asiatice si unt brun, sau cap de porc cu busuioc thai, pepene galben si branza mexicana proaspata.