Articol actualizat pe 22.04.2020. Urmatoarea actualizare pe 20.05.2020. 

 

Traversam o perioada fara precedent pentru industria HoReCa. Recomandarile distantarii sociale si suspendarea temporara a activitatii de servire in localuri au pus multe afaceri sub semnul intrebarii: cum continuam? Fara doar si poate este un moment cu provocari, insa si cu multe solutii ce pot asigura continuittatea in industria ospitalitatii.


Solutii sa te adaptezi noilor situatii sunt, iti enumeram cateva dintre ele! Mai mult, iti oferim, aici, cateva variante de a ramane activ in aceasta perioada. Te invitam sa revii periodic catre acest articol, pentru ca vom adauga noutati si idei din care sa te inspiri. Ramanem aproape si sustinem localurile din Romania si prin reprezentantii zonali Unilever Food Solutions ce va stau la dispozitie, telefonic sau online.


Echipa Unilever Food Solutions este aici, alaturi de tine si de localul tau. Ramanem o comunitate in vreme de criza si impartasim cu voi variante de a merge mai departe. Daca ai o afacere in domeniul HoReCa poti intra in randul localurilor ce livreaza la domiciliu pentru a-ti pastra activitatea. Daca esti angajat ca Chef, iar localul minimizeaza activitatea, iti poti muta bucataria online, oferind comunitatii cursuri sau bloguri culinare. Te invitam sa descoperi varianta oportuna pentru tine!

 

 

Bucatariile se muta online si clientii aleg livrarea la domiciliu

Acum cateva saptamani masurile de siguranta ale restaurantelor, cafenelelor, hotelurilor sau ale cantinelor erau de a adauga dezinfectant in grupurile sanitare, de a suplimenta masurile de igienizare, de a introduce plata cu cardul sau de a distanta mesele. Acum majoritatea business-urilor HoReCa se reorienteaza catre delivery sau servicii de pick-up/take away, intrucat locatiile sunt inchise clientilor. Daca iti concentrezi eforturile in zona de delivery, fii atent la cateva masuri de siguranta:

  • Igiena personala a chefilor, bucatarilor si a personalului trebuie sa fie respectata! Suplimenteaza bucataria cu dezinfectanti si asigura-te ca previi contaminarea meniurilor.
  • Investeste in servicii de curatenie si dezinfectare. Prioritizeaza siguranta clientilor si angajatilor tai! Angajatii vor gati doar cu manusi si boneta, vor folosi dezinfectant si nu vor manipula obiecte ce risca infectarea.
  • Asigura-te ca te poti adapta cerintelor. Adauga preparate gluten-free in meniul tau, variante de preparate vegetariene si tine cont de alimentele ce creeaza alergii sau intolerante. Daca te indrepti catre food delivery, alege companii de incredere sau livratori proprii. Asigura-te ca stii cum este mancarea pastrata, cat dureaza livrarile, daca exista sisteme eficiente de urmarire a livrarilor.
  • Asigura integritatea recipientelor de livrare si izoleaza bine pachetele!
  • Investeste in ingrediente cu data de expirare prelungita si in ingrediente mai bogate in antioxidanti, care ar putea sustine imunitatea clientilor tai.  Cu siguranta clientii tai sunt atenti in privinta modalitatilor de a fi mai sanatosi in aceasta perioada dificila.
 
 

Mai mult, realitatea din piata sporeste adaptabilitatea afacerilor, majoritatea investind in aplicatii online de comandare a alimentelor la domiciliu. Mai jos cateva exemple:

 

1. Localuri cu livrare la domiciliu pick-up sau take-away & comunicare online “smart”

Actualizare 22.04.2020
 
  • Novotel Bucuresti lanseaza in aceasta perioada serviciul de tip take-away, cu meniuri zilnice variate si gustoase. Meniul zilnic vine cu cate 2 variante de antreu, fel principal si desert, la alegere.
  • 2Chefs Catering livreaza cu resurse proprii preparate pregatite si ambalate in atmosfera controlata in fabrica din Bucuresti, iar plata se face exclusiv online
  • Red Angus Steakhouse lanseaza campania "Pranzul pentru medici", o initiativa in care comunitatea poate achizitiona meniuri de pranz pentru medicii din prima linie, sprijinind astfel si industria HoReCa. 8400 de pachete au fost contractate si livrate pana acum.
  • Restaurant Cherhana Victorita Pescarita livreaza o varietate mare de preparate din peste sau fructe de mare, dar si peste proaspat, marinat in sosul special, gata de bagat la cuptor.
  • Chezodette livreaza atat prin aplicatii tip delivery, cat si prin resurse proprii, "tarte ca la carte", dulci si sarate. Pentru aceasta perioada au dezvoltat opt meniuri pentru una sau doua persoane, avand grija ca igiena si masurile de protectie din laborator sa fie respectate.
  • Mosia Corbeanca livreaza prin resurse proprii atat meniuri zilnice si meniuri speciale de sarbatoare, cat si meniuri de pranz pentru familiile vulnerabile din Corbeanca. 
  • In perioada noii crize sanitare, toate evenimentele de tip Street Food au fost interzise, lasand multe afaceri fara principalul obiectiv de activitate. Astfel, Street Food City s-a transformat intr-o platforma de comenzi online pentru sapte operatori de food truck-uri, care si-au unit fortele si livreaza prin platforme de delivery ca Street Food Delivery.
Actualizare 27.03.2020
 
  • Papila a anuntat nu doar ca livreaza la domiciliu supe, ciorbe, sandvisciuri, dar in acelasi timp au creat posibilitatea de a comanda supe la 2 litri pentru aceasta perioada, venind cu o oferta distincta pe piata. Si Amis de la Fete Truck propun optiunea de a comanda cantitati mari de mancare. 
  • Sector Gurmand si Yellow Menu continua specificul lor de livrari la domiciliu. Primii dintre ei creeaza si oferta de Family Pack, pentru familiile cu copii.
  • Tofic au creat meniu special pentru mic-dejun, pranz/brunch pentru pick-up si livrare la domiciliu.
  • Grace Couture Cakes isi asigura clientii ca masurile de igiena sunt aplicate folosind vizualuri amuzante si incurajeaza comanda acasa, desi ofera si servicii de pick-up. Si Sushi Master incurajeaza clientii sa comande acasa folosind vizualuri amuzante. Pe creativitatea vizualurilor se bazeaza si Lulu’s Cake, atragand atentia la plata cu cardul si comenzi online.
  • Tartelicious au de asemenea  livrare si pick-up cu tarte/quiche/cafea. La fel si Atelierul de Tarte, ei livrand prin serviciile speciale de delivery, adaugand in meniu si burgeri. Totul fara contact, cu plata online.
  • Bacania Veche - The Charity Shop - ofera mancare gatita si preparate de bacanie din carne ori zacusca, la livrare.
  • Athanor La Coupteur creeaza meniuri gourmet, cu antreu, supa, fel principal si desert din ingrediente locale si premium. La cerere recomanda si vinuri.
  • 2Chefs Delivery creaza meniuri ambalate in atmosfera controlata in conditii de maxima siguranta, asigura livrare cu personal propriu si fara contact direct cu clientii. Plata se face exclusiv online.
  • Unison Plant Based Food livreaza prin aplicatiile cunoscute mancare vegetariana si vegana, dar au si varianta de pick-up. Au anuntat in mediul online si livrari catre spitale, pentru medicii solicitati tot mai mult in aceasta perioada.
  • Mesange Fromagerie livreaza branzeturi artizanale in aceasta perioada.
  • Pasterra vin catre clienti in aceasta perioada cu meniul lor obisnuit de wine and pasta bar.
  • Sibiu - Syndicat Gourmet livreaza cu resurse proprii. La fel si Bistro de L’Arte din Brasov.
  • Pain Plaisir, Utopia Caffee Bar, Coclinta Brasserie, Mamizza au in acest moment servicii de take-away.
  • Mara Mura din Bucuresti si Calin din Giurgiu pregatesc prajituri si torturi, cu comanda online. Mara Mura face livrare, Calin ofera pick-up in regim de siguranta. Mara Mura au livrat si pachete speciale pentru personalul medical si civil de la ambulanta si la spitalul Victor Babes.

 

2. Bucatari si chefi ce “dau mai departe” retete si sugestii de meniuri

Actualizare 22.04.2020
 
  • Adi Hadean este activ pe Facebook si Instagram, cu stories si live-uri cu retete interesante. Pe langa activitatea din social media, acesta a dezvoltat proiectul "Solidar Social" prin Asociatia Adi Hadean, alaturi de Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6, proiect prin care zeci de bucatari voluntari pregatesc zilnic un meniu cald pentru varstnici aflati in izolare si cadre medicale.
  • Paul Siserman a pus in miscare o actiune de voluntariat, alaturi de Directia de Sanatate Publica. In acest moment Clujul, Satu Mare si Argesul s-au mobilizat, insa Chef Siserman indeamna la implicarea tuturor bucatarilor. Actiunea de voluntariat consta in suplimentarea personalului din bucatariile spitalelor, din centrele de carantina create de statul roman. Pe langa voluntariat, Chef Paul Siserman realizeaza sesiuni live din bucatarie, disponibile pe retelele de socializare.

Actualizare 27.03.2020

  • Joseph Hadad impartaseste din retetele sale pe blog si mentine legatura cu clientii prin postari calde, apropiate, in care face schimb de retete. Deja a creat un hashtag viral #josephgatesteacasa prin care ofera clipuri cu preparatele facute in timp ce #stamacasa.
  • Chef Foa este prezent pentru public si viitorii clienti printr-o abordare apropiata. El impartaseste din felurile de mancare pe care le prepara acasa, pentru cei cei dragi.
  • Cezar Munteanu incurajeaza bucatarii sa fie optimisti si sa fructifice cat mai mult timpul liber disponibil. Provocarea lui este sa impartaseasca retete cu ceilalti bucatari.
  • Chef Ciprian Nicolescu indeamna la sprijinirea producatorilor, afacerilor si turismului local, dupa terminarea perioadei de izolare. De asemenea, indeamna la distantare sociala in aceasta perioada.

 

3. Producatori locali

Actualizare 27.03.2020

  • Realfoods.ro au branzeturi locale, produse artizanale de bacanie, legume si carne si livreaza in regim HoReCa, ei nefiind disponibili in magazine sau hipermaketuri.
  • Bioshopromania.com au o selectie de produse traditionale, bio si naturale, de la zacusca pana la compoturi, miere, ceaiuri sau seminte.
  • Fructos.ro ce implica comunitatile rurale din Romania in oferta de produse traditionale determinand clientii sa comande de la ei. Oferta lor este: un produs gratuit pentru comenzi de peste 100 lei.

4. Solutii tech pentru comenzi si plata online

Actualizare 22.04.2020

  • NETOPIA Payments lanseaza o platforma de comenzi cu plata online direct din aplicatie, pentru toate afacerile din industria HoReCa care isi doresc continuarea activitatii in online. Toate locatiile care livreaza prin resurse proprii pot beneficia astfel de o solutie integrata pentru plasarea comenzii si plata online.

 

5. Cafenele ce livreaza la domiciliu

Actualizare 22.04.2020

  • Beans & Dots reiau activitatea incepand cu 23 aprilie, cu program redus, oferind un serviciu tip "to go" in ambele locatii.
  • 5 to go redeschide toate locatiile pe 5 mai , in regim de "to go" si "drive-through", tinand cont de toate masurile de protectie: utilizarea dezinfectantului, oferirea capacelor doar de catre barista, incurajarea clientilor de a plati cu cardul, renuntarea la spatiile de stat, precum si accesul in locatii in functie de dimensiunea acestora. La redeschidere, 5 to go lanseaza campania "More coffee - less bucks" si ofera clientilor fideli o doza dubla de energie.

Actualizare 27.03.2020

  • Origo, Guido, Saint Roastry livreaza pachete de cafea in aceasta perioada.
  • Uzina Coffee ofera transport gratuit in Bucuresti si in tara pentru comenzile de minimum doua pungi de cafea de pe site-ul lor.

 

6. Localuri ce se concentreaza pe binele comunitar

Actualizare 22.04.2020

Actualizare 27.03.2020

  • Inainte de a inchide, Paninaro a oferit stocurile de materie prima, anuntand oferta pe pagina de Facebook. La Barista au donat medicilor din spitalul judetean o cantitatea importanta de cafea.
  • Restaurantul Kane face ca ospitalitatea sa fie despre a avea grija de oameni. Localul se reinventeaza si ofera mancare gustoasa acelora ce deservesc societatea, in special, medicilor sau asistentelor. Au in plan sa aduca si alti chefi alaturi de ei care sa contribuie la crearea meniurilor pentru delivery.
  • La fel isi propun si cei de la Red Angus Steakhouse, creeaza si livreaza meniuri catre spitale din Bucuresti, ca parte a campaniei “Impreuna impotriva Covid 19”, sustin specialistii din linia intai.
  • Good-Food.ro redirectioneaza 22% din totalul comenzilor catre persoanele aflate in categoriile de risc, ajuntand persoanele in varsta sau pe cele carantinate sa se aprovizioneze. Tot ei creeaza un abonament economic cu preturi convenabile pentru meniuri sanatoase.
  • Trattoria Buongiorno Victoriei doneaza 2 lei din valoarea fiecarui meniu de 22 lei comandat catre lupta impotriva COVID-19.

7. Inspiratie pentru industria HoReCa

Actualizare 22.04.2020

  • Carrefour Romania lanseaza pe Linkedin campania #dinGrija pentru cei care au grija, o initiativa menita sa livreze zilnic meniuri calde pentru cadrele medicale din Spitalul Colentina Bucuresti.
  • Metro pune la dispozitia afacerilor din Industria HoReCa ghiduri online cu recomandari despre igienizare si curatenie, despre cum sa faci trecerea catre un serviciu de livrare si ridicare a comenzilor. Descopera aici solutiile HACCP pentru industria HoReCa.
  • AdLemonade vine in ajutor cu idei si sfaturi de marketing pentru industria HoReCa. Afla cum sa iti adaptezi afacerea prin intermediul canalelor de social media, mizand pe nevoile si dorintele clientilor.
  • Modelul de business pentru restaurantele virtuale, cunoscut ca si Cloud Kitchen sau Dark Kitchen, este o oportunitate de reinventare pentru afacerile care vor sa isi continue activitatea in timpul crizei COVID-19. Modelul presupune investitii si cheltuieli minime, intrucat bucatariile nu au mese sau personal de servire, si de cele mai multe ori pot imparti echipamentele cu alte afaceri. Traseul este asemanator: consumatorul comanda, preparatele sunt pregatite in bucatarie, iar livrearea se face fie prin resurse proprii, fie prin aplicatiile de food delivery.

Punem pret pe implicarea voastra in comunitate pentru ca impreuna suntem mai puternici! Asteptam de la voi si alte idei si sugestii de localuri ce fac livrari sau contribuie in acest moment la continuarea activitatii in industria HoReCa.