Piata livrarilor de produse alimentare este in crestere si devine un motor economic important pentru restaurante. Dar cum il gestionezi? Chef Oh Qihao, un veteran in domeniul hotelier, cu peste 10 ani de experienta si fondatorul Daily Affairs in Asia de Sud-Est, ne-a oferit raspunsuri care te vor ajuta sa faci delivery rapid, eficient si in siguranta. 

1.  Esti capabil sa obtii un profit sustenabil?

Dupa comisioanele companiilor de delivery si alte costuri, afacerea ta castiga in medie 5-20%. De exemplu, pentru o masa de 10 dolari, cafeneaua castiga aproximativ 2 dolari. Pentru a obtine un profit mai mare, trebuie sa cresti volumul vanzarilor.

„Majoritatea partenerilor de delivery permit operatorilor sa afiseze pretul meniului de livrare.”, spune Chef Qihao. „Pe langa comisioane, restaurantele suporta si costuri suplimentare cum ar fi ambalaje alimentare, tacamuri de unica folosinta, servetele si multe altele.”

 

2. Cu ce ​​servicii de livrare trebuie sa te asociezi?

Chef Qihao sfatuieste operatorii alimentari sa se asocieze cu mai multi parteneri de livrare, in loc de unul singur.

„Dupa ce v-ati inscris la o firma de livrare, este posibil sa treaca pana la trei luni pentru ca cererea sa fie verificata si sa fiti prezenti pe platforma lor. In loc sa asteptati raspunsul de la o singura firma de livrare, mai bine asociati-va cu mai multe astfel de servicii."

„Majoritatea partenerilor de delivery permit operatorilor sa afiseze pretul meniului de livrare.”

Chef Oh Qihao, un veteran in domeniul hotelier, cu peste 10 ani de experienta si fondatorul Daily Affairs in Asia de Sud-Est

3. Sunt preparatele tale potrivite pentru livrare?

Nu orice fel de mancare poate fi livrat. Chef Qihao incearca sa evite livrarea de produse alimentare precum paste sau steak. In schimb, recomanda sa livrati alimente fierte sau inabusite.

„Ambalarea contribuie foarte mult la calitatea produsului livrat. De exemplu, Daily Affairs foloseste containere bento etanse. In felul acesta, fiecare portie de mancare este tinuta separat, pentru a le impiedica sa devina imprastiate sau umede."

 

4. Poate bucataria ta sa-si asume un volum mai mare de comenzi si sa functioneze eficient?

„Asemanator unei mese in locatie, comenzile de delivery pot fi imprevizibile si te pot pune in incurcatura. Cand o comanda este plasata, livratorul va ajunge sa ridice comanda, de obicei, in termen de 10-15 minute ", spune Chef Qihao. „Cel mai bun mod de a face fata comenzilor mari este sa creezi preparate doar in 2-3 pasi, care pot fi gatite in 10 minute.”

Astfel, fiecare preparat din meniu trebuie gandit special pentru a fi gatit in mai putin de 10 minute. Chef Qihao pregateste in prealabil de exemplu carnea tocata, piureul de cartofi sau salatele.

Fiecarei persoane din bucatarie i se deleaga, de asemenea, o sarcina specifica pentru fiecare comanda, permitand echipei sa fie eficienta din punct de vedere operational.

5. Cum poti promova optiunea de delivery?

Potrivit Chef Qihao, una dintre strategiile de promovare este aceea de a oferi clientilor livrare gratuita renuntand astfel la o parte din profit, de comun acord cu partenerul de livrare. Astfel, ti se ofera vizibilitate prioritara pe platforma.

Daily Affairs listeaza restaurantul in mai multe categorii de bucatarie. Acest lucru creste vizibilitatea localului catre diferite grupuri de clienti.

In afara de publicarea actualizarilor si a noilor promotii pe pagina de Facebook a locatiei, Chef Qihao distribuie, de asemenea, flyere in resedintele din apropiere. „Limitati-va la imediata apropiere a restaurantului dumneavoastra.”, recomanda el.