Al Forno, un restaurant italian cu traditie din Singapore, este beneficiarul sigiliului de calitate Ospitalità Italiana: o recunoastere a autenticitatii din partea Camerei de Comert din Italia. In acest interviu video, fondatorul si bucatarul Chef Alessandro Di Prisco impartaseste experienta sa in configurarea si operarea unui serviciu de livrare de succes.

1. Cum a fost fondat restaurantul Al Forno?

Am intemeiat Al Forno in 1995, devenind unul dintre cele mai vechi restaurante cu specific italian din Singapore. Suntem cunoscuti pentru cuptorul nostru cu lemne!

2. Cum a ajutat propriul serviciu de delivery afacerea ta?

Am inceput serviciul de delivery in 2000. In ultimii trei ani, ne-am dublat vanzarile. Trendul in prezent este de a comanda acasa, si serviciul nostrul de livrari ne permite sa ajungem la acest tip de clienti.


3. De ce ai inceput sa oferi un serviciu de delivery?

Initial, am vrut sa cresc vanzarile. Dar clientii nostri solicitau in acelasi timp atat take-away, cat si delivery.

Suntem unul dintre pionierii livrarii in Singapore, poate chiar si in Asia de Sud-Est; chiar inainte de FoodPanda si Deliveroo. A fost dificil la inceput, deoarece nu aveam toata tehnologia de acum. Dar a fost o provocare pe care am acceptat-o si am reusit.

 


4. Cand ai luat decizia sa te asociezi cu aplicatii tip delivery si ce au oferit acestia afacerii tale?

Am inceput sa lucram cu platforme de delivery in urma cu aproximativ 3-4 ani, deoarece am vrut sa ne conectam la comunitatea lor. Acestia au mai mult capital de investit - in special in marketing - am crezut ca ne va ajuta sa ne dezvoltam afacerea. Am incercat si a functionat.

5. Care sunt diferentele dintre propriul serviciu de livrare si alte servicii terte - aplicatii tip delivery?

Principala diferenta este costul. Economisesc cu 10-15% mai mult folosind propriul meu site web. De asemenea, am mai multe oferte personalizate, in comparatie cu platformele terte.

Pe de alta parte, platformele de tip delivery au fost de ajutor pentru livrarile cu meniul de pranz, pe care nu le-am putut face singuri.

6. Care sunt pasii pe care ii faci atunci cand primesti o comanda?

Dupa ce primim comenzile si le trimitem in bucatarie, dureaza aproximativ 10-15 minute sa le pregatim. Ne asiguram apoi ca nu sunt erori sau greseli, le impachetam si apoi le dam curierului.

In total, serviciul nostru de livrare dureaza in jur de 30 de minute, din momentul in care comanda este data, pana cand ajunge la usa clientului.


7. Care sunt provocarile pe care le-ai intampinat pentru a mentine calitatea mancarii in timpul livrarii?

Unul dintre cele mai importante lucruri este pregatirea preparatului, si am realizat ca anumite ingrediente nu sunt rezistente sau stabile in timpul unui transport.

De exemplu, poti sa pregatesti o friptura medium rare, dar procesul de gatire va continua si in caserola. Sau la paste, sosul se poate usca in timpul livrarii.

Prin experienta, am invatat sa adaptam felurile de mancare prezente in meniul nostru. De exemplu, friptura o scoatem mai devreme de pe foc, sau la paste adaugam mai mult sos. De asemenea, incercam sa folosim ingrediente care rezista in timpul transportului.


8. Care sunt provocarile operationale cu care te-ai confruntat in procesul de delivery?

Livratorii fie au avut accidente, fie nu s-au prezentat la munca. Dar tot trebuie sa conduci afacerea, asa ca am livrat personal comenzile - cu masina, taxiul, bicicleta sau pe jos!

Alta provocare intampinata a fost cand am primit prea multe comenzi. De atunci, avem un sistem care blocheaza site-ul nostru, cand este necesar.

In ultimul rand, a avea suficiente provizii pentru a indeplini toate comenzile este important. Intotdeauna incercam sa comandam cu 20% mai multe ingrediente decat este necesar.

9. Ce sfaturi oferi proprietarilor de restaurante care vor sa inceapa sa livreze?

  1. Incearca sa ai un site bun, care sa fie adaptat pentru dispozitivele mobile, si este usor de folosit.
  2. Incepe cu marketing, de la social media la pliante.
  3. Cel mai important, mentine un standard ridicat de igiena alimentara si nu schimba niciodata calitatea ingredientelor.

10. Cum arata viitorul in delivery?

Am observat schimbari impresionante in ultimii cinci ani. Trebuie sa ne adaptam vremurilor, si cred ca livrarile vor continua sa creasca.

Este o oportunitate de crestere, deoarece clientii isi schimba cultura mancarii. Ei doresc sa manance acasa, iar livrarea este o metoda prin care restaurantele pot ajunge la clienti.

 

Sfaturi si trenduri pentru retete

Trucuri pentru retetele pregatite pentru delivery

Trucuri pentru retetele pregatite pentru delivery

Nu toate preparatele sunt ideale pentru delivery. Descopera aici cateva sfaturi si trucuri pentru retete, care te vor ajuta sa livrezi preparate gustoase si calde.

Vezi video